Nieuwe Voozitter bij Groen-Wit

23 november 2021 10:45

Woordje van de nieuwe voorzitter Groen-Wit.

Ongeveer een jaar geleden is mij gevraagd om voorzitter te worden van RKSV Groen-Wit. Dit is een functie waar je goed over na moet denken of je die gaat vervullen. Tijdens het afgelopen jaar -waarin ik deze functie voor een gedeelte ad interim heb vervuld - heb ik zowel privé als zakelijk alles overwogen en besproken wat er toe heeft geleid dat ik de functie heb aangenomen. Tijdens de ALV op 8 november jl. ben ik officieel benoemd. Ik dank eenieder voor het vertrouwen dat in mij gesteld wordt.

Ondanks dat ik al 46 jaar bij deze club rondloop, kent niet iedereen mij. Immers komen er gelukkig telkens nieuwe mensen bij. Daarom zal ik mezelf kort voorstellen. Op mijn 6e jaar ben ik bij Groen-Wit gaan voetballen en heb daar heel mijn jeugd gespeeld. Op mijn 17e ben ik in het eerste elftal beland en daar 13 jaar in gespeeld. Na die periode ging ik als hoofdtrainer aan de slag.

Dat heb ik 8 seizoenen bij Groen-Wit gedaan, 3 seizoenen bij VVR en vervolgens nog eens 5 seizoenen bij Groen-Wit. De laatste 5 seizoenen was ik hoofdtrainer bij VV Hoeven alwaar ik vorig seizoen gestopt ben.

Dat heb ik 21 seizoenen gedaan waarvan 13 bij Groen-Wit, 3 bij VVR en 5 bij VV Hoeven. Door de vele jaren heen heb ik ook diverse functies bij Groen-Wit bekleed zoals leider, trainer, hoofd jeugd coördinator (HJC), jeugdvoorzitter en andere bestuursfuncties.

Wat mijn privéleven betreft, ik woon samen met mijn vriendin die ook een functie heeft binnen het jeugdbestuur van de club. Naast mijn vrijwilligerswerk bij Groen-Wit heb ik een commerciële baan.  bij een mooi bedrijf waar ik sinds 1 juni 2021 begonnen.

Met de club gaat het op vele vlakken goed! We zijn de afgelopen jaren flink gegroeid. Dat brengt ook wel de nodige spanningen en problemen met zich mee. Communicatie is er daar één van. Ondanks dat we er nooit genoeg hebben, werken we met veel vrijwilligers die allemaal op hun manier en invulling hun best doen. Dat waarderen we enorm! Echter moeten we (ongeacht welke functie wordt bekleed) met z’n allen op de juiste wijze en met respect met elkaar blijven communiceren. Daar gaan we de komende periode aan werken. Verwacht niet dat dit alleen vanuit het bestuur komt. Nee, dat doen we samen. Heb je daar ideeën over, deel ze. Het helpt ons allemaal!

De accommodatie heeft ook aandacht nodig. Het gebouw is sterk aan renovatie toe, kleedkamers zijn te klein en hebben we er te weinig van. Dit vergt echter tijd en ook een goed plan wat betreft financiën. We hebben hier de gemeente voor nodig waarmee we mee in gesprek zijn. We zijn hier al een tijd mee bezig en gaan daar de komende jaren ook verder mee aan de slag. Het duurt dus nog wel even voordat je hier daadwerkelijk iets van ziet. We houden jullie op de hoogte. Wat we al wel gaan doen is eind dit jaar de dames toiletten in de kantine vervangen. Overigens is dit geheel kosteloos omdat we dit gesponsord krijgen. Met dank aan de sponsorcommissie.

In april 2022 bestaat onze mooie club 90 jaar. Ondanks de corona en de financiële beperkingen willen we dit niet zo maar voorbij laten gaan en gaan we dit ook vieren. Binnenkort horen jullie daar meer over via de commissie die hiervoor is samengesteld.

Het in het zonnetje zetten van vrijwilligers die gestopt zijn en een mooie staat van dienst hebben vervuld bij de club zijn we zeker niet vergeten. Op een geschikt moment gaan we dat alsnog doen. Zo zit ook de vrijwilligersdag, die vanwege corona telkens uitgesteld is, nog in het vat.

Vrijwilligers hebben we -zoals gezegd- nooit genoeg. zie bijgaande link voor alle vacatures actuele.

Leiders, trainers, commissieleden, bestuursleden, etc. ze zijn allemaal nodig.
Ik wil daarom een beroep doen op alle ouders. Een aantal ouders hebben hun rol als vrijwilliger gepakt of zijn daarvoor gevraagd waarvoor dank, maar veel ouders doen nog geen vrijwilligerswerk. Het zou zo fijn zijn als je toch je steentje wil bijdragen. Dat kunnen vaak kleine dingen zijn. Uiteraard hebben we hierin ook een paar grote uitdagingen. Zo zijn we op zoek naar barpersoneel voor de zaterdag en zondag en zoeken we per direct een jeugdvoorzitter. Zo ontlasten we vrijwilligers die teveel op hun bordje hebben liggen. Denk je hierin of op een andere manier je steentje bij te kunnen dragen, laat het mij dan persoonlijk weten door te mailen naar [email protected]

Het voorzitterschap ga ik met veel energie aan, wil er samen met jullie een succes van maken, deze mooie club voortzetten en daar waar het kan verbeteringen aanbrengen.

Sportgroeten van mij,

Eric Koenraads